آموزش برق • (مهندسی برق)

 اصولا هر نوع هادی، که بتواند جریان برق را از داخل خود عبور دهد و توسط موادی از محیط اطراف خود عایق شده باشد، به طوری که ولتاژ روی سطح عایق نسبت به زمین برابر صفر و در روی سطح سیم نسبت به زمین دارای ولتاژ فازی باشد، کابل نامیده می شود. با توجه به اهمیت لوله کشی برق در این مقاله از مقالات آموزش برق ساختمان به آموزش صفر تا صد لوله کشی در پروژه های برق ساختمان می پردازیم، بنابراین توصیه می کنیم تا انتها این مقاله همراه ما باشید. این کار بهتر است در مراحل اولیه پروژه ساختمانی انجام شود، چونکه هنگامی که مرحله بتن کاری تکمیل می شود دسترسی به میلگرد دشوار است. فردی میتواند به عنوان یک برقکار صنعتی مشغول به کار شود که در مرحله اول تئوری برق صنعتی درجه یک و دو را فرا گرفته باشد و در کنار آن با انواع سیستم کنترل، ترانسفورماتورهای سه فاز، مدارهای کنترل روشنایی و حرارت، اصول اولیه کار با PLC آشنایی داشته باشد و بتواند با آنها کارکند که شامل دستگاه برش، فرز و CNC، کورهها و هیترهای صنعتی، جرثقیلهای سقفی، کمپرسور، پمپ آب و سیالات، دستگاه پاشش رنگ، موتورهای الکتریکی تک فاز و سه فاز میشود.

 

برق ساختمان درجه 1

 

اتصال باید به وسیله بوشن برنجی و واشر سربی انجام شود. مرحله اول در هنگام ساخت ساختمان، مرحله دوم بعد از کف کاری، کاشی کاری و سفیدکاری دیوار ها و مرحله سوم بعد از نقاشی و تمام کردن کف انجام می شود. به يكي ازكنتاكت كليد وكنتاكت دوم سرپيچ وكليد رانيزبه هم وصل مي كنيم. در حالت دوم سیم ها از رون لوله های خرطومی و pvc عبور داده می شوند. ۶۸- استفاده از لوله های خرطومی پلاستیکی از سال۸۹ ممنوع شده چون بسیار کم استقامت هستند مخصوصا بعد از گذشت چند سال به شدت شکننده می شوند و عبور فنر از آن باعث شکسته شدن آن می شود. راه پله ساختمان مكانى است كه بخش مهمى از مدارهاى اصلى ساختمان ا ز آن عبور مى كنند، اما مسير اين مدارها و ارتباط دهى آن ها را بر روى پلان ها نمى توانيم به خوبى نشان دهيم. در سیم کشی روکار سیم ها برای حفظ زیبایی، نظم و امنیت از یک لوله برق مخصوص یا داکت برای پوشاندن سیم ها از روی گچ دیوار عبور داده می شوند.

به همین دلیل است که این افراد در تمام کشورهای دنیا از بازار کار پر رونقی برخوردار بوده و تعداد پروژه هایی که برای انجام برق کشی به آنها مراجعه می نماید بسیار زیاد می باشد. لازم به ذکر است که حداقل فیدر مجاز مدار روشنایی فیدر ۱۰ آمپر است. محدودیت مدارهایی که تنها یک فضا را تغذیه می کنند بر اساس میزان آمپر فیدر و سایر مشخصات فنی مدار بستگی دارد. به طور مثال از کلید تک پل معمولی برای جریان ۲۰ آمپر در مدار روشنایی پارکینگ نمی توان استفاده کرد. هدف اصلی این نقشه ارائه یک دید کلی به بیننده، با استفاده از علائم اختصاری، درباره تاسیسات مورد نظر است که با استفاده از آن می توان تعداد و نوع مصرف کنندگان را مشخص کرد. مزیت این روش سیم کشی سادگی در عیب یابی و دسترسی به سیم ها است. ۹-۷- جعبه های تقسیم و کشش و امثال آن، باید به گونه ای نصب شود که سیم ها و کابل های محتوی آن بدون تخریب ساختمان و یا خاکبرداری قابل دسترسی باشد ضمن اینکه حتی المقدور دور از انظار قرار گیرد.

معمولاً استفاده از لوله های برق میتواند امنیت و دسترسی بهتری برای عیب یابی برق ساختمان ایجاد کند. از آنجا که نصب بیش از 4 عدد پریز آنتن به صورت سری و پشت سر هم در ساختمان باعث ایجاد نویز بر روی سیگنال آنتن می شود، بایستی از اسپلیتر یا تقسیم کننده سیگنال در مسیر سیم کشی آنتن استفاده شود. به طور کلی نقشه مدارات با استفاده از نقشه فنی تک خطی تهیه می شود. نقشه فنی سیم کشی ساختمان قسمت های مهم تجهیزات به کار رفته در مدار الکتریکی را نشان می دهد. استفاده از جعبه ی فیوز بخاطر جمع کردن سیم ها در داخل این قسمت و بعد از این مرحله از اینجا سیم های برق توزیع شود به قسمتهای دیگر ساختمان. در این قسمت تمام سیم های برق و تلفن و… در این قسمت از کار به جای استفاده کردن از قوطی تقسیم، قوطی های کلید و پریز کاربرد دارد. سپس بایستی جهت آنتن تلوزیون را به سمت فرستنده شهر تنظیم کنیم. به همین دلیل باید در اولین گام از این مرحله آنها را تمیز نمود. چرا که نحوه قرارگیری تجهیزات و تاسیسات برقی در این پلان ها مشخص می شود و این امر در برق رسانى به آن ها بســیار اهمیت دارد.

Comments

Popular posts from this blog

کیفیت تلویزیون اسنوا

نحوه روشن کردن پکیج بوتان

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان