روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان

 روشن کردن ابگرمکن به چه صورت است؟ آبگرمکن یکی از نیازهای ضروری در هر خانه به حساب می آید، چرا که آب گرم خانه و یا محیط کار شما را برای شستشو و استحمام محیا می کند. بیشترین مصرف آب گرم در فصل پاییز و زمستان می باشد که هوا نسبت به سایر فصل های سال سرد است. به این ترتیب نمی توان در این فصول از سال را بدون آب گرم سپری کرد و باید برای این موضوع پیشاپیش اقدامات لازم را انجام داد. تهیه یک آبگرمکن مطمئن و کاربردی اولین اقدامی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. در حال حاضر انواع و برندهای متعددی از آبگرمکن در بازار موجود است که آبگرمکن های دیواری به دلیل راحتی در کاربرد و اشغال فضای کمتر از سوی بسیاری از مردم مورد توجه قرار گرفته است.

 

در ایران بوتان یکی از بهترین برندهای سازنده آبگرمکن می باشد و شما می توانید انواع محصولات این شرکت را در بازار بررسی کنید. شما می توانید آبگرمکن دیواری بوتان را در بسیاری از خانه ها ببینید، چرا که نصب و راه اندازی آسان آن و همچنین کار با آن، باعث شده مردم از آن استقبال خوبی داشته باشند. شما پس از نصب و راه اندازی آن در منزل خود، می بایست نسبت به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارکرد آن اقدام کنید. چرا که رفع مشکلات آبگرمکن دیواری بوتان کار چندان سختی نیست و تنها کافی است شما اجزای آن را به خوبی بشناسید، آنگاه عیب یابی و رفع مشکل آن کار راحتی خواهد بود

اجزای آبگرمکن دیواری بوتان

آبگرمکن دیواری بوتان دارای اجزای بسیار ساده ای می باشد که در ادامه به آنها اشاره ای خواهیم داشت:

·       شمعک

·       فندک

·       ترموکوپل

·       مبدل حرارتی

·       رگولاتور آب

·       ورودی آب سرد

·       خروجی آب گرم

·       ورودی گاز

·       کلاهک

·       درجه و نشانگر آبگرمکن

مهمترین قسمت های یک آبگرمکن دیواری بوتان را می توان به طور کلی در اجزای فوق معرفی کرد. هر یک از آنها کار خود را باید به درستی انجام دهند تا آبگرمکن به درستی کار کند و آب گرم به قسمت های مختلف منزل شما برسد. به عنوان مثال کلاهک در قسمت بالای آبگرمکن دیواری بوتان قرار می گیرد و به تعدیل هوای داخل آبگرمکن کمک می کند، تخلیه گاز و گرما که می تواند به خودی خود منجر به انفجار یا آتش سوزی شود.

 

شمعک یکی از قسمت های مهم آبگرمکن است که سلامتی کارکرد آبگرمکن را نشان می دهد، به این ترتیب تا زمانی که شمعک روشن است، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که آبگرمکن دیواری بوتان به درستی کار می کند. البته گاهی شمعک روشن است اما آبگرمکن آب را گرم نمی کند و این نشان می دهد، مشکل در قسمت دیگری از آبگرمکن رخ داده که باید بررسی و تعمیر شود.

 

فندک عضو مهم در آبگرمکن های دیواری است که در صورت خاموشی آبگرمکن می توانید به کمک آن شمعک را روشن کنید و آبگرمکن را برای گرم کردن آب راه اندازی کنید. ورودی گاز و آب سرد نیز برای ورود آب و گرم کردن آب به وسیله گرمای گاز است که در نهایت یک خروجی آب گرم نتیجه همکاری این دو ورودی می باشد. رگولاتور نیز یکی از قسمت های مهم آبگرمکن دیواری بوتان است که وظیفه مهمی را به عهده دارد و آن هم این است که می بایست جریان و فشار آب را تنظیم در حالت ثابتی نگه دارد.

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان

حال  که در آموزش نصب پکیج اجزای آبگرمکن دیواری بوتان را شناختید، می بایست روشن کردن آن را نیز فراگیرید، چرا که کار بسیار آسانی است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. تنها نیاز به کمی دقت و توجه دارد تا خطری شما را تهدید نکند. روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان متناسب با مدل آن ممکن است متفاوت باشد و این شرکت تا به امروز مدلهای متعددی از پکیج های دیواری روانه بازار کرده است. از جمله مدل های آبگرمکن دیواری بوتان می توان به B3112، B3215، B3315 و B3318 اشاره کرد. یک کار ثابت که در تمامی آبگرمکن های دیواری باید انجام داد و آن هم این است که می بایست اهرم یا درجه را که در مقابل شما و روی آبگرمکن دیواری بوتان قرار دارد نگه دارید و سپس فندک را فشار می دهید. فندک زدن موجب روشن شدن شمعک می شود. با استفاده از درجه یا اهرم خاموش و روشن کردن آبگرمکن، درجه را روی فندک قرار دهید و سپس آن را به سمت داخل فشار دهید. شما می بایست آن را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر فندک را بزنید. مراحل روشن آبگرمکن دیواری بوتان به ترتیب زیر انجام می شود:

·       ورودی گاز و آب سرد را بررسی کنید.

·       از روشن بودن پمپ آب اطمینان حاصل کنید.

·       درجه تنظیم گاز را روی علامت فندک نگه دارید. این نگه داشتن باید 30 الی 60 ثانیه به سمت داخل ادامه داشته باشد.

·       فندک را بزنید و صبر کنید تا شمعک روشن شود. گاهی باید سه بار و شاید بیشتر فندک را بزنید تا شمعک روشن شود. در اینجا جرقه و ورودی گاز با یکدیگر ترکیب می شوند و موجب تشکیل آتش و روشن شدن شمعک می شود.

·       پس از روشن شدن شمعک دست خود را به صورت ثابت روی فندک به مدت 30 ثانیه نگه دارید و پس از آن به آرامی آن را رها کنید. با روشن شدن شمعک و ثابت ماندن شعله آبگرمکن می توانید آن را روی درجه متوسط و یا زیاد تنظیم کنید. بهتر است آن را روی متوسط قرار دهید.

·       آب گرم را باز کنید و گرم شدن آن را به کمک آبگرمکن دیواری بوتان بررسی کنید. با باز شدن آب گرم و روشن شدن پمپ آب، می بایست مجموعه مشعل روشن شود و آب بلافاصله گرم شود.

اگر تمامی مراحل روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان را به ترتیبی که گفته شد انجام دهید و آبگرمکن هیچ مشکلی نداشته باشید، می بایست روشن شود و آب گرم وارد شیر آب شود. اما اگر تمامی این مراحل را انجام دادید و آب گرم از آبگرمکن خارج نشد، آنگاه می توان گفت آبگرمکن دچار مشکل شده است.

 

روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان برای مدلهای مختلف

این روال یک دستورالعمل عمومی برای اکثر آبگرمکن های دیواری است. این در حالی است که برخی از آبگرمکن ها با توجه به مدلشان، تفاوت هایی نیز دارند. نکته مشترک میان همه آنها این است که شما می توانید به راحتی و تنها با روشن کردن شمعک  آبگرمکن دیواری بوتان به آب گرم دست یابید.

  • آبگرمکن دیواری بوتان مدل B3112

ابتدا مخزن آب درون آبگرمکن دیواری را خالی کنید، چرا که اگر آب برای طولانی مدت در یک مکان بماند دیگر بهداشتی و تمیز نیست و باید دور ریخته شود. پیش از هر کاری تمامی نکات ذکر شده در بالا پیش از روشن کردن آبگرمکن را بررسی کنید و از سلامتی شمعک نیز اطمینان حاصل کنید. روشن کردن این مدل از آبگرمکن دیواری بوتان مانند سایر آبگرمکن ها می باشد و شما می توانید مراحلی که در بالا ذکر شد را انجام دهید تا آبگرمکن را روشن کنید.

 

  • آبگرمکن دیواری بوتان مدل B3215i

آبگرمکن 3215 پیش از هر کاری نیاز به بررسی دودکش یا کلاهک دارد. سپس شمعک را بررسی کنید، در صورتی که مشکلی ندارد نسبت به روشن کردن آبگرمکن اقدام کنید. دکمه آن را فشار دهید تا صدای جرقه را بشنوید و فندک موجب روشن شدن شعله شمعک شود. با روشن شدن شمعک به مدت 30 ثانیه منتظر بمانید و سپس دکمه روشن کردن یا درجه را رها کنید. اگر زودتر از این بازه زمانی دست خود را بردارید، شعله شمعک خاموش خواهد شد.

 

  • آبگرمکن دیواری بوتان مدل B3218i

آبگرمکن مدل 3218 یکی از مدلهایی است که اکثر اوقات در حالت خاموش و استراحت به سر می برد و روشن شدن آن تنها در صورتی است که شما به آن دستور روشن شدن بدهید. به این ترتیب آبگرمکن روشن شده و آب گرم مورد نیاز شما را تامین می کند. به این ترتیب شما مصرف گاز کمتری نسبت به سایر مدلهای آبگرمکن دیواری بوتان خواهید داشت، چرا که نیازی نیست شمعک برای طولانی مدت روشن بماند.

 

  • آبگرمکن دیواری بوتان مدل B3315if

آبگرمکن دیواری بوتان 3315 یکی دیگر مدلهای دیواری بوتان می باشد که مشابه مدل 3215 می بایست ابتدا دودکش یا کلاهک آن را بررسی کنید. کلاهک را از نظر انسداد و یا نصب غلط بررسی کنید و در صورت مواجه شدن با هر یک از این موارد آنها را رفع کنید. انسداد دودکش امری خطرناک است و می تواند منجر به اشتعال، انفجار و آتش سوزی شود. با هر بار زدن فندک، چند ثانیه مکث کنید تا شمعک روشن شود. روی بدنه آبگرمکن یک اهرم استوانه ای شکل وجود دارد که رنگ آن سیاه است. با فشردن این اهرم گاز درون آبگرمکن جریان می یابد و در نهایت آبگرمکن روشن خواهد شد.

 

  • آبگرمکن دیواری بوتان مدل B3318if

در این مدل از آبگرمکن دیواری بوتان نیز مانند سایر مدلهای طراحی شده، ابتدا باید شمعک آبگرمکن روشن شود که روال مشابه روشن کردن دیگر آبگرمکن های دیواری بوتان است. تفاوت در عملکرد آبگرمکن است که در این مدل تا پر شدن محفظه آبگرمکن با گاز، چند ثانیه زمان خواهد برد. در این مدل از آبگرمکن دیواری بوتان روشن شدن آبگرمکن با استفاده از دکمه چیزی حدود یک دقیقه زمان می برد.

 

در صورت خرابی فندک هنگام روشن کردن آبگرمکن دیواری بوتان می توانید از دو روش برای روشن کردن آبگرمکن استفاده کنید. در شرایط اضطراری که فوراً نیاز به آب گرم دارید، می توانید آبگرمکن را به صورت دستی و استفاده از کبریت و یا فندک معمولی روشن کنید. تنها کافی است آن را به سمت شمعک ببرید، اهرم یا درجه را روی فندک قرار دهید و آن را فشار دهید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید. در نهایت با فشردن فندک معمولی خود، به روشن شدن شمعک کمک کنید. استفاده از فندک گزینه مناسب تری است، چرا که از آسیب رسیدن به دست شما کمک می کند. در روش دوم شما می بایست فندک آبگرمکن را تعمیر و یا تعویض کنید.

Comments

Popular posts from this blog

کیفیت تلویزیون اسنوا

نحوه روشن کردن پکیج بوتان